Darbo stebėsena Italijoje

Darbo stebėsena Italijoje

Kovo 18-22 d., pagal Erasmus Akreditacijos veiklas (projekto kodas 2023-1-LT01-KA121-SCH-000132288), Kauno Veršvų gimnazijos vokiečių ir anglų kalbos mokytoja Gitana Kerevičiūtė ir technologijų bei pradinių klasių mokytoja Evelina Šmulkštytė dalyvavo darbo stebėsenos vizite Italijoje Sassuolo mieste, A. Baggi mokykloje (Instituto Technico Statale Economico e Technologico). Vykdydamos projekto tikslą mokytojos siekė didinti tarptautinį bendravimo ir bendradarbiavimo tinklą bei plėsti tarptautinį bendradarbiavimą verslumo srityje.

 Vizito metu mokytojos susipažino su Italijos švietimo sistema ir jos ypatumais A. Baggi mokykloje  (Instituto Technico Statale Economico e Technologico) – tai mokymosi įstaiga, kurioje mokosi 14-19 metų moksleiviai (mokslas trunka 5 metus). Lyginant Veršvų gimnazijos ir A. Baggi mokyklą, galime išskirti tokius esminius skirtumus, privalumus, kurie skiriasi nuo mums įprastų Lietuvoje:

  • Italijoje mokymasis trunka 6 dienas savaitėje, tačiau mokykloje kasdien mokiniai praleidžia mažiau valandų. Visi mokiniai mokyklą palieką 13.30 val.
  • Mokiniai mokosi vienoje klasėje, o mokytojai vaikšto po klases. Pirmoji pamoka kasdien trunka 1,5 val., o sekančių trukmė po 1 val. Pertrauks trumpos po 5 min, pietų pertrauka 15 min. Mokiniams toks mokymosi ritmas tinkamas, jie atrodo motyvuoti bei susikaupę pamokų metu.
  • Mokytojos mokykloje stebėjo – vokiečių bei anglų kalbų, technologijų, informacinių technologijų, matematikos bei topografijos, neformalias veiklas. Mokykloje mokytojai taiko įvairius mokymosi metodus, kuriuos (aktyvus klausinėjimas, darbas poromis, vizualinius ir žodinius, žinių tikrinimas ir įtvirtinimas ir kt.). Mokytojai taikė labai įvairius mokymo metodus, atsižvelgdamas į mokomosios medžiagos turinį, ugdytinių poreikius ir galimybes, kintančius socialinius ir kultūrinius poreikius. Pastebėjome, kad mokymosi metodų įvairovė skatino mokinius įtempčiau dirbti, padėjo ilgiau išlaikyti dėmesį pamokų metu, giliau ir sąmoningiau išmokti mokomą temą.
  • Mokykloje didelis dėmesys skiriamas inkliuziniams mokiniams. Jie kiekvienas turi po mokytoją su kuriuo mokosi atskirose patalpose. Vizito metu teko dalyvauti šių mokinių muzikos terapijoje, stebėti pedagogų darbą su mokiniais turinčiais įvairių poreikių. Terapijos metu didelis dėmesys buvo skiriamas kiekvienam mokiniui asmeniškai, buvo stengiamasi sužadinti jo smalsumą, muzikalumą, norą groti muzikiniu instrumentu.
  • Vieningos ugdytinių vertinimo sistemos Italijoje nėra. Savo vertinimo ribas gali nusistatyti kiekvienas regionas ar net kiekvienas mokytojas, tereikia su juo supažindinti mokyklos administraciją, mokinių tėvus bei pačius mokinius. Tai teigiamai vertinama tiek mokytojų, tiek mokinių, nes galima lanksčiau žiūrėti į mokymosi proceso metu įgytas žinias. Vertinti galima 10 arba 100 balų ribose.
  • Mokiniai dažnai vyksta į bendras išvykas už mokyklos ribų, kuriose stebi verslo įmones, susipažįsta su jų valdymo struktūra, stebi darbo procesus, taip vyksta mokymasis per patyrimą. Mokytojos vieną dieną kartu su mokiniais dalyvavo išvykoje į visame Pasaulyje žinomą plytelių įmonę Marazzi, kurioje susipažino su kitokiais mokymosi metodais per patirtį.

Vizito metu mokytojos gilinosi į ugdymo procese naudojamus metodus, ugdymo organizavimo būdus, mokinių vertinimo sistemą ir taip patobulino savo profesines bei asmenines kompetencijas. Įgyta patirtis aktyviai stebint ugdymo(si) procesą, leis įgytas žinias panaudoti praktikoje dirbant su mokiniais Veršvų gimnazijoje.

Vizito metu atsirado nauji partneriai, mokytojos įgijo verslumo valdymo žinių. Bendraujant anglų bei vokiečių kalbomis buvo stiprinamas gebėjimas komunikuoti užsienio kalbomis.

 

 

   

Paskutinis atnaujinimas: 2024 9 balandžio