Finansinio raštingumo savaitė

Finansinio raštingumo savaitė

Kauno Veršvų gimnazija turbūt nebūtų novatoriškojo verslumo ugdymo kalvė, jei neturėtų tradicinės Finansinio raštingumo savaitės. Šiemet ši savaitė nugulė į kovo 15-19 dienas ir palietė kiekvieną 5-12 klasių mokinį. Visi jie turėjo galimybę pasitikrinti žinias finansinio raštingumo protmūšiuose, pademonstruodami kūrybiškumą memų konkurse, o savaites vyšnaite ant torto tapo Titanų mūšis.
Jau pirmoji savaitės diena stipriai sudrumstė ramų nuotolinį gimnazijos gyvenimą – išbandyti Kahoot sistemos atsparumo susirinko visi penktų ir šeštų klasių mokiniai. Prie protmūšio starto linijos jų susirinko virš 150 – ko gero, didžiausias dalyvių skaičius per pastaruosius keletą metų. Tad pirmieji iššūkiai jaunuosius finansų ekspertus užklupo dar nenuskambėjus pirmajam protmūšio klausimui – daug aktualesnėmis temomis bendrai 150-ies balsų diskisijai tapo tokie pastebėjimai, kaip „o koks kodas?“, „man nepavyksta prisijungti“, „o čia pažymiui?“, „man tai viskas pavyko“, „taigi junkis per telefoną“, „man persikrovė kompas“, „aš tuoj grįšiu, palaukit“ ir t.t. Ir visgi Kahoot (labai labai kantriai padedamas ištikimojo mygtuko „mute“) atlaikė ir pastarąsias aktualijas netruko pakeisti tokie klausimai, kaip „ar pirmenybinė pašto siunta yra finansinė paslauga?“, „kurį šokoladą labiausiai apsimoka pirkti?“, „koks draudimas kompensuotų kelionėje patirtus nuostolius?“, „kurios iš pateiktų išlaidų yra būtiniausios?“ ir pan. Sunkiausiai dalyviams pavyko atsakyti į klausimą, nuo kelių metų galima oficialiai dirbti. Kova vyko iki pat pabaigos, lyderių lentelė keitėsi beveik su kiekvienu klausimu, o nuskambėjus paskutiniam – 25-ajam – ant podiumo išryškėjo Mijos Novickytės (6a kl.), Arno Urbono (6v kl.) ir Elenos Sabaliauskaitės (5a kl.) vardai.
Antrąją dieną į smegenų kovą stojo septintų ir aštuntų klasių mokiniai. Nors dalyvių skaičius šį kartą buvo vos ketvirtadaliu mažesnis, decibelų skaičius sumažėjo kone keturis kartus. Kita vertus, šie Kahoot asai netruko pademonstruoti, kad šiame paauglio raidos etape gyvenimo prasmė glūdi gebėjime sugalvoti kuo įmantresnį prisijungimo vardą (o necenzūriniai variantai apskritai turėtų būti verti plojimų). Ir vėlgi Kahoot atlaikė (šįkart padedamas žvitrios prievaizdo akies, kuri filtravo kiekvieną reikalavimų neatitinkantį prisijungimo vardą). O protmūšio traukiniui pajudėjus, mintims blaškytis nebeliko laiko ir teko sukti galvą, kokiu santykiu Lietuvoje buvo įvestas euras, kokio dydžio yra Lietuvos biudžetas, kas yra vartojimo paskola, kaip taupyti yra saugiausia ir t.t. Šį kartą lyderių trejetas išryškėjo gana greitai ir po paskutiniojo klausimo tik buvo likusi intriga, kokia eilės tvarka jie sustos ant podiumo: Edvinas Pauliūnas (8i kl.), Arnas Dzedravičius (8i kl.) ir Mantas Jasevičius (7v kl.).
Trečiąją dieną virtualiame protmūšio kambaryje decibelų apskritai neliko – prie starto linijos stojo devintokai ir dešimtokai. Ore jautėsi tvyranti įtampa. Ilgus metus šlifuoti verslumo įgūdžiai buvo pasitelkti dar iki protų kovos – ne vienam prireikė tikro kūrybiškumo, fantazijos, atkaklumo, maksimalizmo ir lyderystės gebėjimų, bandant prievaizdui įrodyti, kad jie tikrai tikrai negali dalyvauti protmūšyje. Bet ir čia nepriekaištingoji švietimo sistema (pasitelkusi visus Tamo dienyno suteikiamus kontrolės įrankius) atlaikė ir po akimirkos jaunieji finansų ekspertai jau suko galvas, kurios investicinės priemonės likvidumas yra mažiausias, kaip veikia KASKO draudimas, kurios paskolos sąlygos yra palankiausios, kas yra BVP ir t.t. Vėlgi kova vyko itin atkakliai ir tik po 25 klausimų tapo aiškus galutinis laimėtojų trejetas: Deividas Gintauskas (IIi kl.), Elvinas Cikota (Ia kl.) ir Evelina Aleknaitė (Ii kl.).
Ketvirtadienį į paskutinįjį protmūšį rinkosi santūriausieji – vienoliktokai ir dvyliktokai. Čia jau nebuvo nei garso, nei šviesų. Netyčia užklydęs praeivis galbūt net būtų nusiėmęs kepurę ir sunėręs pirštus maldai, jei nebūtų žinojęs, kad ši kapų tyla su kapais buvo susijusi tik tuo, kad dvyliktokų dažniausias atsakymas į klausimą apie būsimus egzaminus yra „amen“. „Tyla – gera byla“, „tyli kiaulė gilią šaknį knisa“ – tautosakos paveldas ir šįkart nenuvylė, nes netrukus tylioji gvardija nagais ir dantimis kibo į itin nelengvus klausimus: „kas yra opcionas?“, „kokio dydžio PVM mokestis yra Lietuvoje?“, „kokia bus investicijų į nekilnojamąjį turtą grąža?“, „kokia yra Lietuvos banko misija?“, „kuo vardu Lietuvos finansų ministrė?“ ir t.t. Tiesa, lyderis šiame mūšyje išryškėjo dar likus keliems klausimams iki pabaigos, o apskritai ant podiumo įsitaisė Vaidas Matulevičius (IVb kl.), Kristupas Krivickas (IIIi kl.) ir Vaiva Manionytė (IIIa kl.).
Kol vyko atkaklieji protmūšiai, visą savaitę mokiniai turėjo galimybę pademonstruoti kūrybiškumą, dalyvaudami memų konkurse. Pasirodo, ne vienas jų pasižymi aštriu humoro jausmu – iš viso konkurso metu sukurta 20 memų, taikliai užkabinančių ir pašiepiančių tiek finansinio raštingumo, tiek finansinio neraštingumo temas. Kadangi nugalėtojo rinkimai buvo palikti skaitytojų valiai, artėjant balsavimo termino pabaigai užvirė itin karštą kova. Dalyviai pasitelkė ne tik klasiokus ir draugus, bet, panašu, kad balsavime ne paskutinį vaidmenį atliko klasės auklėtojos ir (nepatvirtintais įtarimais) didžiosios mūsų kaimynės propagandos trolių fabrikai. Nugalėtojui nustatyti prireikė netgi fotofinišo – vos keleto balsų persvara nugalėjo Luko Gudžiūno (IIIi k.) sukurtas memas. Čia pat visai šalia finišavo ir Emos Želvytės (8i kl.) kūrybinis darbas.
Tą pačią akimirką, kai balsavimas dėl memų kirto finišo liniją, startavo kulminacinis Finansinio raštingumo savaitės mūšių mūšis, kovų kova, iššūkių iššūkis, karų karas – Titanų mūšis (paprastų mirtingųjų kalba tai reiškia, kad 4 mokytojai ir 4 mokiniai sužaidė Titan žaidimą). Titan – verslo simuliacinis žaidimas, kuriame žaidėjai konkuruoja vienoje rinkoje, priimdami strateginius sprendimus. Šįkart žaidime dalyvauti galėjo tik solidžius rezultatus ankstesniuose žaidimuose pademonstravę dalyviai: mokytojai Agnė, Akvilė, Birutė ir Sonata bei mokiniai Alvina (IIIa kl.), Erikas (IIIa kl.), Rytis (IIi kl.) ir Saugintas (IIIi kl.). Dar nestartavus mokytojai ėmėsi psichologinio spaudimo – ragino mokinius prisiminti tikrąsias pagarbos vyresniems vertybes, apeliavo į sąžinę ir norą ramiai nugyventi likusius mokslo metus. Šiai taktikai nepasiteisinus, ėmėsi morkų taktikos – suokė apie įsivaizduojamus dešimtukus už pasidavimą ir amžinąją draugystę. Deja, šiuos manevrus jiems teko nutraukti ir susikoncentruoti į žaidimą, kai pamatė, kad kas jau kas, o mokiniai yra geriausiai įvaldę neveikiančių kamerų ir mikrofonų taktiką, kai pokalbis pasisuka jiems nepatogia linkme. O žaidimas prasidėjo itin atkakliai, konkurentus po pirmojo ir antrojo turo skyrė vos keli taškeliai. Trečiajame po truputį ėmė ryškėti taktikos ir lyderiai. Bet čia atėjo ketvirtasis turas ir įvyko tai, ko nebuvo galima susapnuoti net baisiausiame košmare – pabudo tamsiosios jėgos ir kažkur pradangino mokytojos Birutės mygtuką „pateikti“. Kaip COVID-19 sukaustė visą pasaulį, taip Titanų mūšį sukaustė begalinė įtampa. Per prievartą į narvą uždarytas paukštukas taip nesiblaško, kaip Teams ekrane ėmė blaškytis mokytojos Birutės veidas, ieškodamas dingusio mygtuko „pateikti“. O ieškoti Birutė puolė visur – tiek telefone, tiek kompiuteryje, tiek kitame kompiuteryje. Buvo išbandytos visos pasaulyje išrastos ir dar neišrastos interneto naršyklės. O mygtukas taip ir neatsirado… Dingo kaip laukinis šuo. Bet iš tiesų dingo. Kita vertus, šis tragiškas nutikimas atskleidė mūsų bendruomenės stipriąją pusę – sąžinę ir palaikymą vienas kitam. Tiek psichologinės pagalbos ir patarimų Birutė turbūt nebuvo sulaukusi net prieš vestuves. Vieni kvietė nepalūžti, kiti dalijosi IT specialistų kontaktais, treti bandė užkrėsti ramybe tylėdami. Bet nepalaužiamos sistemos atlaikė ir šį sukrėtimą – sprendimai buvo suvesti prievaizdo rankiniu būdu ir žaidimas sėkmingai pasiekė finišą. O išsisklaidžius mūšio dulkėms paaiškėjo, kad visas negandas atlaikiusi Titanų mūšio laimėtoja tapo mokytoja Birutė Dručkutė. Jai įkandin finišavo mokytoja Akvilė Andziukevičiūtė-Jankūnienė bei mokinys Saugintas Skilinskas (IIIi kl.).
Finansinio raštingumo savaitė baigėsi, laimėtojų prizai laukia mokykloje – džiaugiamės visais ir dėkojame visai gimnazijos bendruomenei už nuoširdų įsitraukimą į veiklas, palaikymą ir puikią nuotaiką.

Paskutinis atnaujinimas: 2021 25 kovo