Erasmus+ projekto „Scheduling and Student Democracy for Inclusion and Learning” mobilumas Švedijoje

Erasmus+ projekto „Scheduling and Student Democracy for Inclusion and Learning” mobilumas Švedijoje
Sausio 20 – 23 dienomis gimnazijos Mokinių tarybos atstovės Aurėja, Ugnė ir Emilija, kartu su ekonomikos ir verslumo mokytoja Diana Šaliūniene ir psichologe Rita Jučiene dalyvavo Erasmus+ projekto „Scheduling and Student Democracy for Inclusion and Learning” mobilume Švedijoje, Stokholme. Veiklose taip pat dalyvavo Mokinių tarybos atstovai iš dviejų Švedijos mokyklų.
Mobilumo metu dalyviai įsitraukė į veiklas, skirtas asmeninėms ir socialinėms kompetencijoms stiprinti, kurios vyko per mokomuosius vizitus ir grupinius užsiėmimus, orientuotus į tris pagrindines temas: „Mokinių tarybų būtinybė kaip mūsų demokratinės sistemos dalis“, „Lyderystė mokinių tarybose“ ir „Kaip tinkamai reprezentuoti savo instituciją?“
Projekto dalyviai aplankė istorijos muziejų, kuriame dalyvavo edukacijoje apie demokratijos vystymąsi Švedijoje, lankėsi Švedijos Mokinių tarybos atstovybėje, kur plačiau sužinojo apie Mokinių tarybų veiklą, svečiavosi Švedijos parlamente, kuriame galima susipažinti ir pabendrauti su parlamento nariu Mathias Bengtsson. Dalyviai taip pat turėjo galimybę susipažinti su Stokholmo senamiesčiu bei aplankyti legendinės ABBA muzikos grupės muziejų Djugarden saloje.
Veiklose mokiniai ne tik gilino teorines žinias, bet ir aktyviai dalinosi savo patirtimi apie Mokinių tarybų iššūkius bei svarbą šiuolaikinėje demokratinėje sistemoje, lygino atstovaujamų mokyklų tarybų funkcijų panašumus ir skirtumus. Diskusijose buvo analizuojama, kaip Mokinių Tarybos gali būti efektyvios prisidedant prie mokyklos gyvenimo tobulinimo ir kaip mokinių balsas gali turėti įtakos sprendimų priėmimui mokykloje. Praktinės užduotys orientuotos į dalyvių lyderystės, bendravimo ir organizacinių įgūdžių stiprinimą, kurios skatino įsitraukimą, bendradarbiavimą ir kūrybingumą.  Lyderystės tema buvo viena iš pagrindinių mobilumo veiklų akcentų, skirta stiprinti dalyvių gebėjimus efektyviai vadovauti, motyvuoti ir įkvėpti kitus savo bendraamžius. Užsiėmimai buvo orientuoti į tai, kaip tapti stipriu lyderiu Mokinių taryboje, gebančiu kurti teigiamą pokytį savo mokyklos bendruomenėje.
Tikimės, kad dalyvavimas šiame mobilume mokiniams suteikė naujų žinių, praktinių įgūdžių ir pasitikėjimo savimi, o įgytos patirtys buvo pritaikytos tiek tarybų veikloje, tiek asmeniniame tobulėjime.
Paskutinis atnaujinimas: 2025 28 sausio